quwy :SergM :Контролери? Давно?
Котролери у широкому вжитку вже більше ніж 25 років.
Широкий вжиток почався раніше.
Нагадую що мова йде про "вчився досить давно".
Позаяк вчили контролери і на них робите – не давно.
quwy :SergM :Якщо розробили схему, то питань якби не повинно бути.
А питання в мене не по схемі.
Що це змінює? Вгадав усі літери та не зміг вимовити слово?
quwy :SergM :Зняли клему з АКБ – і що?
А так – прихований власний АКБ через банальний діод.
Ще раз: у трекера є власна батарея, але це не РІТЕГ, їй треба від чогось заряджатись, і зазвичай робити це так, щоб не унеможливлювати запуск двигуна.
А звідки він буде знати отой "зазвичай"? Про інше - нижче.
quwy :SergM :Мільйони?
Ну, у першій Фабії може до мільйона не дотягне, але у Супербі вже не один мільйон.
Самі рахували? Це у сумі зі всіма приблудами?
quwy :SergM :3-вимірна модель керування ДВЗ – це нормально. Тулити ще щось у авто де є блок комфорту і керування споживачами – зайве з інженерної точки зору.
У сучасному авто навіть банальне дзеркало заднього виду має у своєму складі мікроконтролер, що приймає інформацію по послідовному інтерфейсу із пульту та керує сервомоторами і обігрівачем. А ще передає назад відповідні відгуки. Те саме -- у фарах, сидіннях, кермі тощо. Всюди мікроконтролери із своїми програмами, а у центральному блоці реалізація відповідних частин до всіх цих інтерфейсів.
Ви не плутайте сервісні функції та керування з необхідністю та модою.
В мене дзеркало заднього виду бездротове
quwy :І це я зараз лиже про вторинні підсистеми автомобіля. Керування двигуном, підвіскою, та [автоматичною] трансмісією -- це дуже багато коду. Дуже!
?
– Справа у реалізації і доцільності.
Двигун, так – досить складна програма, усе інше (можливо) з розряду уніфікації та спрощення/здешевлення розробки (так само як розвиток Windows). Не думаю що АКПП має складнішу програму ніж двигун.
quwy :А навігаційна/мультимедійна система взагалі має таку кодову базу, що лише операційна система в ній -- десятки мільйонів рядків.
А це (операційка) яким боком? Чи просто для великих цифр?
quwy :Так що один зайвий мікроконтролер із одно-кілобайтовою програмою керування погоди не робить аж ніяк.
Питання у інженерному підході і адекватному вирішенню питання.
quwy :SergM :А навіщо Вам захист, якщо первинне завдання – адекватне споживання енергії?
Адекватне -- це яке? Один міліампер на запис та збереження відео? Ви бажаєте неможливого. Треба жити у реальному світі, де реєстратор жере сотні міліампер при роботі.
Адекватне споживання – це у першу чергу приорітети що, коли і як повинно споживати. З АКБ Ви не будете знати ні скільки їй залишилося, ні скільки раз ви зможете нею завести авто – скільки би рядків у контролері Ви не наворотили.
Банальна математика: струм реєстратора 300мА, АКБ 60А*г, ККД(12/5)=90% – з чого випливає що АКБ вистачить на ~182 години. У реальності АКБ не заряджено на 100% і його не бажано розряджати більше ніж на 50%. Таким чином за таких умов запас по часу складе нехай 72 години.
Висновок дуже простий: це занадто для АКБ як на загал і відповідно вимагаються певні умови (мінімум – не більше 3 діб простою). У іншому випадку втрачається сенс: ну вимкнув контролер реєстратор через 72 години, а через 73 сталася подія – для чого тоді той реєстратор? (А взимку це буде навіть не 36 годин наприклад.)
Можна наворотити авто як забажаєте, але явно будуть досить суттєві обмеження за розумного бюджету цього. Відповідно за умов непевних характеристик гарантування працездатності наворотів є дуже відносним, що ставить під сумнів взагалі доцільність тих наворотів.
quwy :SergM :сенсу ним розряджати АКБ до якогось мінімума немає
Є, бо власне джерело не гумове, а коли реально знадобиться трекер, буде вже не до економії акумулятора.
У треккера есть свой аккумулятор, от которого он более трех дней работать может. Но во-первых и ему нужно заряжаться, а во-вторых, когда он станет реально нужен, приоритеты немного изменятся и разряд стартерного аккумулятора будет явно не среди чего-то важного.
– Як Ваш умовний контролер буде знати, що саме зараз треба працювати до кінця бо трекер потрібен?
Перефразуючи зміст: можна довго готуватися до падіння астероіда – збудувати суперсховище, вирішити проблеми життєдіяльності тощо,– витративши на це багато свого часу та грошей і недочекатися його (або не встигнути)...
– Звичайно, Ви можете зробити свою схему і приблизно контролювати АКБ по напрузі і скоріше усього отримаєте досить невеликий термін гарантування живлення разом з бистрішим виходом АКБ з ладу. Можете наворотити і ще підраховувати енергетичний баланс, аналізувати напругу, збирати дані про температуру – щоб за якоюсь формулою приблизно розраховувати термін гарантування у залежності від терміну і умов експлуатації АКБ (який буде змінним, але знову ж таки відносно невеликим). Можете навіть додати якусь "аварійну логіку" для трекера, але це принципово ніяк не змінить наявних 60А*г при споживанні 300мА.