Скільки вже тут писано...
Лесничий :Скажу проще:
генератор - единственный долговременный источник питания потребителей в бортовой сети;
АКБ -называется стартерной потому что основное её назначение запуск двигателя и лишь вспомогательное для подпитки обмотки генератора на переходных режимах и для сглаживания напряжения в сети.
Точніше: генератор – основне джерело електроживлення авто, але АКБ є баластом, що забезпечує стабілізацію бортової напруги і тому є обов'язковим її елементом.
Лесничий :Исправный генератор (ни слабый, ни сильный) не способен убить мощную исправную батарею, а батерея ни слабая ни мощная не может убить генератор (за исключением случаев нарушения инструкции по эксплуатации автомобиля, как например, попытка запуска двигателя или использование сильноразряженной батареи и прочих следствий корявости рук).
Нагадую аргументи: маємо 2 однакових по комплектації авто, що відрізняються лише: 1 – двигунами (дизель / бензин), 2 – АКБ (більша / менша), 3 – генераторами (потужніший / менш потужний). => Досвід виробництва авто довів, що дизелю треба потужніша АКБ з більшим струмом, а їй – потужніший генератор для забезпечення балансу енергії.
Інакше кажучи: використання більш ємної АКБ за того ж генератора збільшує імовірність хронічного недозаряду = зменшення ресурсу АКБ.
Лесничий :Для любителей послушать музыку при незаведенном двигателе предназначены отдельные батареи отдельного типа (тяговые).
Все потребители, какие только возможно, в положении ключа ACC от бортовой сети отключаются по той же причине.
Стартерная батарея - для запуска, нецелевое использование стартерной батареи (долго и малыми токами) быстро сводит её ресурс на нет.
Основна різниця між стартерною та тяговою – забезпечення відповідних струмів: стартерна повинна гарно віддавати великий струм і не обов'язково повинна гарно тримати заряд, а тягова – навпаки. Якщо виключити різні технології, то відмінності полягають лише у специфічній оптимізації конструкції. Причому стартерна може замінити тягову за певних умов, а ось тягова у режимі стартерної скоріше помре.
Лесничий :Еще в совковые времена счастливчики, имевшие доступ к списанным батареям от ком.транспорта (автобусы, грузовики), спокойно загружали двухсотки в багажники москвичей и тазиков с его полудохлым 55амперным генератором и ездили очень долго и очень счастливо.
Если есть доверенные лица, профф связанные с автозвуком, то они Вам расскажут о том какие батарейки впихиваются и с какими генераторами это всё работает (дисбаланс удивит).
Списана 200-ка дай бог щоби мала 100, якщо не 80... – Без КЗ у банці чи просто з мертвою банкою. Треба писати конкретніше – списували втомлені але нормальні АКБ зі зменшеною ємністю і цим користувалися у епоху тотального дефіциту – хто як умів.
Звичайно знаходились розумники, які вбивали таким чином нові 200-ки, але вони ж і живуть довше замість 60-ки, тому виходило одне на одне (окрім ваги та мороки).