Знайомий попросив подивитися на електромотор вентилятора клімат контроля ( простіше печки ) на Шкода Октавія А5 ( він же і Супер Б 2 , Пассат Б6 , Гольф , Джета , Кадді ... ) . Так як у мене така машина , стало цікаво подивитися що воно таке і з чим його їдять .
Перелазив інет , нічого толком не знайшов . Всі пишуть про чистку вентилятора від пилі , про якусь шумність , тощо .... Більшість із росіян міняють вентилятори на якісь від волги . Для мене це маразм .... Б/у - можна , но не варіант , бо долар зараз далеко не 8грн .... На одному із сайтів був пост , як власник такого авто розібрав мотор , зточив під іншим кутом щотки і мотор запрацював . Після цього поста я поняв що треба лізти в мотор і дивитись що там і пробувати ремонтувати .
Як знімається мотор вентилятора - написано і показано в інеті . По суті треба відкрутити 2 кліпси під бардачком , зняти заглушку під бардачком , вітянути один зажим і провернути корпус мотора вбік і витянути його . Ідеально зняти бардачок , но скажу чесно , що знімаючи мотор , я знімав бардачок , коли встановлював - вже не знімав .
Далі відключаєм розєм і получаєм мотор в наше користування .
При детальному огляді було зрозуміло що мотор не працює по причині вихода із ладу ( банального ізноса ) щоток .
Далі щоб добратися до щоток треба мотор розібрати . Як не крути , но його прийдеться розібрати практично повністю , хоч він від завода завальцований .
Я почну із кінця , тобто коли він розібраний
Маєм верхню кришку мотора з щотками в руках
По суті в мотор приходять 2 силових провода ( на корпусі є ще блок керування , но ми його не чіпаєм ) , які через опір ( спіралі ) йдуть до щоток , припаяні до них і заклепані .
Саме це місце треба буде якось розібрати щоб витянути щотки . Справа получається заводська вальцовка і пропайка , а зліва вже місце де було розвальцовано , обрізано , вставлено , зажато і пропаяно для нових щоток .
Таким чином вставляється нова щотка . Треба уважно виміряти довжину провода , так щоб він нічого лишнього не ціпляв , і з тим не мішав щотці рухатись в направляючому корпусі
Аналогічна ситуація з іншої сторони . Тут ще не завальцоване місце кріплення щотки і опору , і відповідно не запаяне . Замість даного "зажима" , можна використати закльопку , витягнувши із неї середину .
Пропаюєм як із зовнішньої так і з внутрішньої сторони
Щодо самих щоток . Знайти їх вдалось у місті . Но при виборі постало питання які брати . Дані щотки є мідно графітовими , які саме подають ток ( а не забирають ) на електромотор . Розмір щоток 8мм*8мм . По довжині точно не скажу . Вивід з щоток з тильної сторони . Знайдені щотки для електромотора печки мерседес спрінтер ( здається ) з саме розмірами 8*8 але виводом в задній частині в бік . Але це можливо і на краще . Зправа рідна стерта , зліва нова . Номер на упаковці
Так виглядає електромотор з знятою задньою кришкою
Таким чином виглядає верхня кришка з встановленими новими щотками . Щотки попередньо напильником треба дещо стерти під кутом , як було зроблено на рідних ( на фото видно )
Ставимо верхню кришку , попередньо розвівши щотки , на корпус мотора .
Зажимаєм мотор акуратно в тесках і з допомогою малого зубила ( викрутки ) і молотка відновлюєм кріплення верхньої кришки ( завальцовуєм як було по заводу )
В отвір корпуса , де ходить щотка
Засуваєм пружинку
І з допомогою тонкої плоскої викрутки загинаєм "ворота" корпуса , щоб пружинка не вилітала . Так виконуєм із двома щотками
Далі йде банальна зборка . Зверху на мотор вставляєм пластиковий корпус із резиновими ( 3шт ) кріпленнями
В самому вентиляторі є спец отвір для допомоги запихання цих 3х кріплень в корпус
Вот так все в зборі
Зліва видно саме той зажим , який треба відтянути щоб провернути мотор в корпусі і витянути його з авто .
Вот і все ....