Перший посил: я ВПЕРШЕ і практично ОСОБИСТО зробив капітальний ремонт двигуна, 1.6 АКЛ при вживанні масла 5W-40 5л. на 10 000 км. при пробігу авто 180 000 (думаю що сотка була скручена, брав 10-річну з рук). Моя особиста думка як угробили мій двигун до мене і чого він почав брати масло: дешеве масло, міняли дуже не часто, перегріли двигун - не працював великий вентилятор, який виконує задачу по охолодженню ДВЗ на 60%, забили систему охолодження двигуна засобом для припинення течі антифризу, замість того щоб поміняти фланець з датчиком температури охолоджуючої рідини , який стоїть на ГБЦ. Це основне.
Другий посил: так само як і всі спочатку перечитав Інтернет щодо розкоксовки. Дуже кортіло це зробити малими фінансовими затратами, але не знайшов колег, яким би це допомогло.
Третій посил: виходячи із двох перших заяв, прийшов до висновку про необхідність зняття голови (ГБЦ), бо робити всліпу якісь висновки при жорі масла, це як із пушки по горобцям.
Тепер все по-порядку. Цілковита правда, що капітальний ремонт двигуна типу 1,6 АКЛ (восьмиклапанник) сьогодні буде вартувати близько 1000 зелених - запчастини + робота. Оскільки всієї суми не було, проте є гараж з ямою і руки з правильного місця (очі бояться, а руки роблять) почав розбирати двигун сам. В Інтернеті є мануали, я крім того купив книжку "SKODA OCTAVIA TOUR. Експлуатація, обслуживание, ремонт" ООО "Мир Автокниг" 2011г. де пошагово викладений розбір мого двигуна, а мати мануал під руками це дуже корисно, особливо перший раз. Великих труднощів розбір не викликав, але всі необхідні ключі треба мати. Також дивився ролики на YouTube. І ось коли зняв голову, стало все зрозуміло:
- по - перше, ГБЦ під капітальний ремонт - заміна сідел клапанів (до цього знав що їх притирають, але не знав що їх міняють шляхом випресовки), самих клапанів, сальників клапанів, направляючих клапанів. Розподільчий вал, гідрокомпенсатори - залишилися мої. В гаражі такий ремонт голови виконати неможливо, тому робили на фірмі. У самій ГБЦ була невелика тріщина, то варили аргоном і шліфували саму голову. На такому пробігу ГБЦ не повинна була б мати такі пошкодження, тому роблю висновок що голову ремонтували до мене самим дешевим методом і кривими руками;
- по - друге, сальники, пластмасові запчастини та інший розхідний матеріал будьте готові замінити, якщо буде така необхідність. А враховуючи, що жор масла починається з великого пробігу, та така необхідність, повірте мені на слові, буде. Заміри геометрії циліндрів внутрішньоміром показали, що розточка не потрібна. Така ж ситуація і з поршнями. По ЦПГ замінив кільця і шатунні вкладиші;
- по - третє, замінив прокладки ГБЦ, клапанної кришки, сальник розподільчого валу і болти ГБЦ. Міняти прокладки і сальник РВ обов’язково, дуже обережно і ретельно їх ставити - бо якщо не виконаєте вимоги фірми виробника, то буде бігти масло. Болти ГБЦ міняти обов’язково і затягувати їх необхідним зусиллям. Хотів зекономити і ставив старі болти, і один з 10 обломився в блоці
Викручував свердлом лівого кручення (таке є в практиці). Викрутився легко, оскільки під натягом знаходиться головка болта, а вона зірвана;
- в четверте, при такій ситуації ремонт машини відбувається тоді коли є гроші і плюсова температура в гаражі. На запчастини, а їх було необхідно чимало, і ремонт ГБЦ пішло 15 000 грн. Запчастини брав не оригінал, але хороший аналог. А різниця між 1 тис. зелених і вказаною сумою це вартість роботи, яка залишилася в моїй кишені.
Внаслідок цього: двигун за 2000 км не взяв масла ні грама - знаходиться на верхній мітці щупу. На 2000 км поміняв масло та масляний фільтр. Течі масла не має ніде, а до цього із під клапанної кришки воно бігло добряче. Із приблуд купив два динамометричні ключі: великий на 28-210 Hm і малий на 2-28 Hm, кліщі для зняття та установки поршневих кілець, зірочка райб на 10 мм (для закручування/викручування болтів ГБЦ), обжимка для установки поршнів з кільцями в циліндр і декілька головок. Ремонт проходив десь на протязі місяця. При цьому познаходив іще деякі "бока" від старого господаря. Як на мою думку, на сьогодні можливість відремонтувати двигун самому є, якщо це не стосується серйозного ремонту ГБЦ та розточки блоку. В розкоксовку я не вірю.