Є проблема з охолоджувальною системою у машині - зникає антифріз. Кількість зниклого антифрізу залежить від навантаження на мотор - якщо їду в дальню поїздку, на другий день можу долити і весь бак (близько одного літру), якщо по місту - одного бачку може вистачити на декілька тижнів.
Що тільки не робили у моторі - заміна теплообміннику переднього, закольцовано задній теплообмінник (щоб визначити чи була проблема в ньому).
Далі, коли почав йти білий дим з вихлопної - відправили машину на ремонт мотору. Блок і головку віддавали у Bosch сервіс на шліфовку, склали мотор, проблема все ще є. На холодну дивишся на щуп - білі згустки біля пластмасової штуки на щупі (знизу щупі, де масло, білого немає). Під кришкою на холодку також є згустки, але коли прогрітий мотор після декілької кілометрів - згустків немає.
Вже просто не знаю в чому може бути проблема, якщо під капотом сухо, мотор ремонтувався. Можливо є щось, що може вкидувати антифріз? На що дивитися?
Питав у Chat-GPT, він відповідав, що може бути:
- впускний колектор
- масляний охолоджувача (радіатор)
- теплообмінник
- водяний насос
- помпа
- підігрів/охолодження картерних газів
Проте на сервісі кажуть майстри, що нема ніяких фактів, що підтверджують, що десь шось тече.
Особисто мене напрягає лише те, що на даний момент у мотор вкладено вже більше 2 тис у.о., а білий наліт все одно. Не хочеться знову попасти на такий дорогий ремонт.
Чи може це бути лише конденсат у моторі, за умови що наліт є лише на холодному моторі? У сервісі казали, що якщо б у мене 1л антифрізу попало в мотор, він би заглох там одразу, піднявся б рівень масла і як мінімум змінився колір масла, проте нічого з цього немає.
Якщо підсумувати всю історію:
Почав пропадати антифриз.
В бачку антифріза побачили масло.
замінили теплообмінник.
Бачок очистили, проте антифриз так і продовжував пропадати.
Ремонт мотору, заміна вкладишів, прокладок, шліфовка блоку і головки.
Проте проблема все ще є.
Можливо хтось зтикався з таким, дуже прошу допомоги. Можливо хтось порадить хорошого майстра на Закарпатті.
Перші 2 фото - нові, останні 2 фото - старі, з початку року (ще до ремонту двигуна).
Зараз плануємо повернути теплообмінник на ЕГР в систему (як я писав, він був закольцований), подивитися як буде з ним, тому що побачили на патрубку декілька крапель (проте це ніщо у порівнянні з витіканням 1 літру).
Плюс замовив флюоресцентну воду для виявлення протікання, можливо хоч це допоможе.
Скільки не дивився відео про симптоми пробитої головки чи прокладки - нічого немає. Ні бризгів під капотом, ні запаху антифрізу всюди, печка працює відмінно, температура двигуна ніколи не піднімалася вище 90 граудсів. Вже просто не знаю, що може їсти так багато антифрізу, ще і на щупі білий осад.
(Востаннє це повідомлення було змінене: 22-08-2024 17:23 Niyak.)
Egor25 Писатель
Повідомлень: 649
Приєднався: Nov 2017
Киев
Octavia A5 2.0 FSI - була
(22-08-2024 17:10)Egor25 : Так, а що з першим пунктом, що запропонував чат гпт?
Пошкодження або зношення ущільнень впускного колектора
- Як це трапляється: Впускний колектор може мати канали для охолоджувальної рідини. Якщо ущільнення пошкоджені, антифриз може проникати в камери згоряння через впускний колектор.
- Що перевірити: Виявлення антифризу на свічках запалювання або під час огляду впускного колектора.
(22-08-2024 17:16)Niyak :
(22-08-2024 17:10)Egor25 : Так, а що з першим пунктом, що запропонував чат гпт?
Пошкодження або зношення ущільнень впускного колектора
- Як це трапляється: Впускний колектор може мати канали для охолоджувальної рідини. Якщо ущільнення пошкоджені, антифриз може проникати в камери згоряння через впускний колектор.
- Що перевірити: Виявлення антифризу на свічках запалювання або під час огляду впускного колектора.
Знайшов на форумі інформацію про теплообмінник інтеркулера:
На дизелях теплообмінник інтеркулера засунули у впускний колектор. Деталь проблемна, часто тече, і, як раз, нічого не видно, бо антифриз згоряє в двигуні.
Проте не можу знайти нормальну інформацію де його шукати конкретно на моїй моделі. Можливо хтось підкаже. Віддячусь як лише зможу...
(Востаннє це повідомлення було змінене: 22-08-2024 20:38 Niyak.)
Misterd Олексій
Повідомлень: 8 097
Приєднався: Jun 2008
Поділля
Seat Ibiza ST 1.6 TDI Reference+)
(22-08-2024 17:16)Niyak : Знайшов на форумі інформацію про теплообмінник інтеркулера:
На дизелях теплообмінник інтеркулера засунули у впускний колектор. Деталь проблемна, часто тече, і, як раз, нічого не видно, бо антифриз згоряє в двигуні.
Проте не можу знайти нормальну інформацію де його шукати конкретно на моїй моделі. Можливо хтось підкаже. Віддячусь як лише зможу...
не на вашому моторі
Zandercatcher Роздовбай широкого профілю
Повідомлень: 1 501
Приєднався: Apr 2015
Славетне місто Київ
Skoda Octavia 1,6
А чому зразу лізти в двигун?А термостат перевіряли?А радіатор?Це щастя теж може текти так,що і видно нічого не буде.У мене тік радіатор так місце протікання знайшли тільки після танців з бубном.Так само і з термостатом.А ще є у глибинах двигуна така собі трубка(хоч вбийте мене не згадаю як вона називається),що теж дуже любить "сопливити" і не залишати слідів.
(24-08-2024 14:34)Zandercatcher : А чому зразу лізти в двигун?А термостат перевіряли?А радіатор?Це щастя теж може текти так,що і видно нічого не буде.У мене тік радіатор так місце протікання знайшли тільки після танців з бубном.Так само і з термостатом.А ще є у глибинах двигуна така собі трубка(хоч вбийте мене не згадаю як вона називається),що теж дуже любить "сопливити" і не залишати слідів.
Дякую за пораду. Якраз читаю, що навіть якщо термостат сам не пробитий, але через якісь причини неправильно працює, двигун може не досягати робочої температури, що може спричиняти утворення конденсату в маслі і втрату певної кількості антифризу. Спробую знайти проблему там.
Це дуже простий двигун. Скоріше всього або не було виявилено тріщину, або допущено помилки при ремонті.
Найчастіше на цих двигунах охолоджувана рідина невідомо зникає через теплообмінник ЄГР, пробій прокладки ГБЦ або тріщини в блоку/головці.
Зробіть перевірку системи охолодження трохи підвищенним тиском, так ви зможете виявити зовнішні течі, якщо ні, то це буде сумно.