Подорожчання "автоцивілки": пересічні українці віддуватимуться за власників дорогих авто
29 грудня минулого року Національна комісія з державного регулювання ринків фінансових послуг ввела нові коригуючі "географічні" коефіцієнти для підрахунку вартості обов'язкового страхового полісу автоцивільної відповідальності. Це означає, що у кінці лютого — на початку березня вартість "автоцивілки" зросте.
У містах від 100 тис. населення до 500 тис. страховий поліс подорожчає на 20 відсотків, у містах-мільйонниках — більше ніж на 50 відсотків, у районних центрах неподалік столиці й у Києві — на 88 відсотків.
Якщо зараз пересічний киянин, купуючи поліс для "Шевроле Авео" чи іншого авто подібного класу, платить 700 гривень, то через місяць платитиме 1320. При цьому не йдеться про нові пришвидшені терміни виплат чи, скажімо, про нарахування пені страховим компаніям за те, що вони затримують грошові відшкодування автовласникам. Все залишиться на тому рівні, що і зараз.
Причому якщо подивитися на нові коефіцієнти по містах України, то взагалі невідомо, де Нацфінпослуг взяло ці цифри. Невідомо, чому в Києві зростає вартість страховки на 88 відсотків, у інших областях на 30, а у Івано-Франківську на 52. Так, у Києві багато автомобілів й відповідно багато дорогих машин, але чому у Франківську тоді таке зростання вартості? У цьому місті що - така низька культура водіння чи всі автомобілі преміум-класу? Тобто невідомо, звідки беруться ці коефіцієнти. Зрозуміло одне — підняття вартості "автоцивілки" є необгрунтованим.
Однак Нацфінпослуг знайшло обгрунтування. Голова Асоціації страховиків під час свого виступу пояснив, що якщо "Жигулі" в'їде у "Бентлі", то буде проблема із вартістю ремонту "Бентлі". Та й вартість ремонту автомобілів виросла.
Але він забув один факт: вартість ремонту, який не покриває "автоцивілка", лягає на автовласника чи винуватця аварії, а також те, що "бентлі" - це не масовий автомобіль в Україні.
І, як показує життя, навпаки, саме власники "Бентлі" наносять пошкодження іншим учасникам руху. Виходить, що всі "Жигулі" націлені заїхати у "Бентлі."
Але насправді ймовірність цього дуже низька, бо розкішних машин не так і багато порівняно з іншими. Нехай би власники дорогих авто й платили б більше за поліс. Чому всі верстви населення мають за них віддуватися? Звісно, для господаря "бентлі" заплатити у рік майже півтори тисячі гривень — це ніщо, але ж для власника "жигулів" - це величезні гроші. То про кого тоді дбають? Точно не про пересічних українців.
Існує безліч інших інструментів убезпечити дорогі машини: наприклад, одна страхова компанія бере за поліси більше грошей, більше відшкодовує й робить це своєчасно.
Але в нашій державі таке не проходить. У нас всі політсили мають свої страхові компанії. І їм перед виборами потрібно багато коштів на передвиборну кампанію. Ось вони й узаконили подорожчання "автоцивілки".
Через таке рішення зникне велика кількість дрібних страхових компаній, бо водії діятимуть за принципом: "Якщо я виділяю зі свого бюджету 2 тисячі, то несу їх у крупну страхову компанію". Це робить неконкурентні умови на ринку автострахування. А прибутки крупних страхових компаній зростуть на 10-20 відсотків. Для водіїв же нічого не зміниться — виплати не завжди даватимуть, а якщо даватимуть, то із затримкою. Єдиний вихід — купувати страховку у віддалених райцентрах, там вона дешевша.
|