Дозволю собі відкрити тему і в якості попередження і з метою планування подальшої боротьби з цими гадами (ДПІ) з орендної плати за землю.
З 17 березня інспектори в Сумах лихорадочно обдзвонюють підприємства і лякають - або подайте уточнену декларацію, де донарахуйте собі на рік ставку орендної плати 3% замість прописаної у договорі 1% (або в кого скільки). Або буде акт камеральної перевірки з донарахуванням, потім рішення і всяке таке. В бесіді підтвердили - вказівка до 01.04.2011р.
Пишу їм наступного листа, здам у понеділок:
Начальнику ДПІ м. Суми
Сольському
Ігорю Олександровичу
м.Суми, вул. Покровська Площа, 2
Шановний Ігор Олександрович!
17 березня 2011 року в телефонному режимі підприємству повідомили, що з боку ДПІ м. Суми буде донарахована сума зі сплати орендної плати за земельну ділянку у розмірі 3% від нормативної грошової оцінки земельної ділянки.
Разом з тим, між Сумською міською радою та Товариством укладений та є чинним договір оренди земельної ділянки з чітко визначеним розміром орендної плати.
Станом на сьогодні заборгованості зі сплати орендної плати немає.
Відповідно до ст. 288.1 ПК України підставою для нарахування орендної плати за земельну ділянку є договір оренди такої земельної ділянки.
Відповідно до ст. 288.4 ПКУ розмір та умови внесення орендної плати встановлюються у договорі оренди між орендодавцем (власником) і орендарем.
Також відповідно до ст. 21 ЗУ «Про оренду землі» розмір, форма і строки внесення орендної плати за землю встановлюються за згодою сторін у договорі оренди (крім строків внесення орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності, які встановлюються відповідно до Податкового кодексу України).
Відповідно до ст. 30 ЗУ «Про оренду землі» зміна умов договору оренди землі здійснюється за взаємною згодою сторін. У разі недосягнення згоди щодо зміни умов договору оренди землі спір вирішується в судовому порядку.
Відповідно до ст.ст. 6 та 627 ЦК України сторони є вільними в укладенні договору, виборі контрагента та визначенні умов договору з урахуванням вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, звичаїв ділового обороту, вимог розумності та справедливості.
Відповідно до ст. 629 ЦК та умов нашого договору оренди договір є обов'язковим для виконання сторонами.
Таким чином, дії товариства та ДПІ будуть порушувати умови договору та цивільного законодавства, договір не буде підставою для нарахування орендної плати, що протирічить вимогам Податкового Кодексу.
Відповідно до ст. 56.21 ПКУ у разі коли норма цього Кодексу чи іншого нормативно-правового акта, виданого на підставі цього Кодексу, або коли норми різних законів чи різних нормативно-правових актів припускають неоднозначне (множинне) трактування прав та обов'язків платників податків або контролюючих органів, внаслідок чого є можливість прийняти рішення на користь як платника податків, так і контролюючого органу, рішення приймається на користь платника податків.
Враховуючи наведене, прошу надати роз’яснення, яким чином ДПІ м. Суми буде змінювати розмір орендної плати поза межами Договору та за відсутності рішення сторін Договору та на яких підставах.
У разі наявності нормативно-правових актів ДПА України (наказів, положень, роз’яснень) щодо роз’яснення цього питання, прошу повідомити їх реквізити.
Відповідь буде в дусі: (вже бачив готові проекти), що відповідно до 288.5 ПКУ розмір орендної плати встановлюється у договорі оренди, але річна сума платежу:
288.5.1. не може бути меншою:
для земель сільськогосподарського призначення - розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом;
для інших категорій земель - трикратного розміру земельного податку, що встановлюється цим розділом;
Питання: чи пішло таке по інших регіонах і чи пішла вже судова практика за такими податковими повідомленнями-рішеннями (донарахування до 3% орендної плати).
Якщо є щось з ДПА - наказ і т.п. (особисто не знайшов), пліз, поділіться.
Прошу не писати відповіді типу: то розводять і т.п., суд все скасує і т.п.
Как же это вы без гравицаппы пепелац выкатываете из гаража? Это непорядок… (Кин-Дза-Дза)
|