Ну, не знаю наскільки я авторитетний в дорожньому будівництві...
Я знаю, що в парашутах я не тяму нічого. Але якщо я сяду на деякий час за креслення, щось я вигадаю. Але чи залишиться в живих В. Петрук після стрибка з парашутом моєї конструкції - не факт.
Спроби авторів, щось вигадати в дорожньому будівництві, ще раз нагадують прислів'я одного з моїх шефів (в минулому) -
"В цій країні всі вміють грати у футбол та будувати дороги". Тільки не ті, хто цьому життя присвятив, адже вони крім листа конюшини не знають нічого.
1. Перше, що впадає у вічі - кільце. З "запатентованим" (
) авторами рухом по годинниковій стрілці. Є у мене сумніви щодо патентування подібного - інакше, кожного разу проектантам довелось би придумувати, щось нове, після чого вони патентували б свою розв'язку.
2. Ті, хто зібрався взяти участь за 50 грн - рекомендую спочатку спробувати розв'язку на пересіченні пр. Визволителів та Броварського.
мапа на яндексі
Якщо Ви рухаєтесь з вулиці Будівельників на Броварське в бік Лівобережної, Ви якраз відчуєте усі принади вибраної авторами "концепції" руху за годинниковою. Там транспорт, що наближається з боку Троєщини ні в яке дзеркало не розглядіти. Щось подібне
тут, де ті хто їдуть з аеропорту Бориспіль мають поступатися дорогою руху з міста Бориспіль. Але за рахунок великих ділянок перерозподілення потоків, великої кількості смуг та швидкості руху ситуація там краща.
При примиканні з гострими вуглами, як правило, перевага в рузі не надається транспорту, що наближається праворуч - його не видно в дзеркала!!!!! Цікаво, чи показували автори своє творіння в ДАІ? Хоча навіщо - ДАІшник це апріорі дебіл, вся робота якого в тому щоб бабла зрубити. Що він розуміє в безпеці руху?
3. Автори пропонують рух по розв'язці з швидкістю 20 км/год. Тепер подумайте - ви наближаєтесь до розв'язки на швидкості 60 км/год (ну маєте з такою швидкістю їхати по місту) а тут на розв'язці рухаються машини із швидкістю 20 км/год. Невже кілкькість машин, що наближається до розв'язки не займе весь проспект Перемоги в очікуванні своєї черги проїхати розв'язку? Це проблема
всіх колових розв'язок.
4. Зрозуміло, що якщо проектанти дебіли, то й нормативна література в них "по-дебільному написана". І навіщо її дотримуватися, хоча там і погрожують за невиконання якоюсь відповідальністю.
А ще там написано:
Цитата:3.5 Саморегульовані перехрестя з рухом по кільцю слід улаштовувати за порівняно однакової інтен¬сивності руху на вулицях і дорогах, що пересікаються або примикають, - у вигляді площі з центральним острівцем у формі кола; у разі переваги руху транспорту в одному напрямку - з центральним острівцем у формі овалу, витягнутого острівця прямокутної, трикутної або трапецеїдальної форм довжиною ділянок перестроювання не менше 25 м.
Для чого це? Для того, щоб водій,який заїхав на кільцеву розв'язку мав можливість перестроїтися в необхідний ряд. При радіусі кільця 12 м у водія не буде можливості маневрувати! Адже, якщо радіус 12 м, довжина кільця - 2*3,14*12=75,36. Якщо банально поділити кільце на 4 сектора, то залишається 18,84. Начебто не набагато менше, але... Від цих 18,84 відніміть 4 смуги ну навіть по 3 м - це вже залишається 6,84! Якщо я начну маневрувати на такій відстані - місця вже не залишиться. А якщо хоча б "Богдан"? До того ж той, що до цього зупинився для того щоб надати перевагу - швидкості нуль, місця для маневру - нуль.
Саме тому ДБН В.2.3.-5-2001 регламентує для розрахункової швидкості 25 км/год
внутрішній радіус - 25 м
, ширину проїзної частини 8,5 м. Це мінімальні параметри. Пропускна здатність при цьому лише 600 авт./год.
6. Ви бачили на трамваях, автобусах, тролейбусах написи типу "Обережно, винос .... м"? Впевнений, автори розв'язки їх теж бачили. Але чи не забули вони про них? А цей винос є навіть у фабії, просто він менший. Тому коли будете брати участь в експерименті будьте обережні - кількість ДТП може бути рекордною - на авто.юа забудуть про шкодівську колону надовго.
І чи будуть брати участь в експерименті автобуси, тролейбуси, ЗІЛи, КамАЗи, КРАЗи, яких на вулицях Києва вистачає і винос в яких більше а маневреність менше? Чи лише Ока, Таврія та Фабія?
7. Ну добре, всі дорожники в Україні дебіли. Але у всьому світі виходить та сама ситуйовіна!!!! Жах!!! Адже і німці, і американці, і хвранцузи, і навіть англійці зі своїм перевернутим рухом досі проектують та будують розв'язки по типу "лист конюшини".
А знаєте чому? Тому що насправді, якщо виконувати ПДР, та при руху по розв'язці перестроюватися не відразу в лівий ряд, а спочатку набрати швидкість поступово на перехідно-швидкісній смузі і поті вже змінювати ряди, "лист конюшини" насправді немає конфліктних точок перехрещення потоків - лише сполучення та розгалудження.
Навмисно спотворюючи схему потоків в розв'язці по типу "листа конюшини", автори альтернативи не бачать, що в запропонованій розв'язці такі точки перехрещення потоків будуть. Наприклад при русі з проспекту Перемоги в сторону Петрівки буде персічення з рухом з Чоколовки в бік Берестейської. Ділянок для перестроювання не залишилось....
На їх схемі той же "богдан", виконуючи вимоги розмітки, відразу має перестроюватися в крайній правий ряд, а потім , для повороту в бік Петрівки знову пересікати ряди
(трошки помилився - наш "богдан" їде з центру в бік Севастопольської):
А ось, до речі, сторінки з піндосівського стандарту (можу ще з німецького додати на наступному тижні):
8. Що нового вигадали автори, крім руху за годинниковою стрілкою:
Цю розв'язку легко найти через google
9. Цікаво було б почитати рецензії.... Особливо з "Дордержбудекспертизи". Один з них - в минулому мій підлеглий....
До речі, якась експертиза всеж таки пропустила проект Київпроекту.
10. Не забувайте, що як водій ви маєте звичку на коловій розв'язці рухатися проти годинникової стрілки. А тут Вам пропонують інший варіант....
11. Це так, лише по картинках. Можливо при більш детальному розгляді більш детальної інформації про розв'язку, помилок і недоліків знайшлося б більше.
12. Я не фанатичний захисник "листа конюшини". Але ....
І на останок:
Скажіть, а чи всі Кияни такі забутьки, що згадавши про праску вдома, розвертаються і чимдуж їдуть назад? Навіщо ці розвороти на кожному напрямку, через які ця схема розв'язки за великим рахунком і з'явилась? Адже навіть якщо не брати до уваги "лист конюшини", який теж дає можливість розвернутися, навіть звичайне кільце не заважає цьому. Це єдине, чим відрізняється "альтернативна" розв'язка від наведеної вище на малюнку
ABU - вмієш ти зачепити.... Я б вже спав, якби не ти з цією розв'язкою