Lady
девочка из администрации
Повідомлень: 22 054
Приєднався: Mar 2007
серебристая :))
|
27-09-2019 12:06 RE: очередные 100 дней президента Коломойского
|
http://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webpr...3511=66842
Цитата:Демократична Сокира
ПРО СТОЛИЦЮ Й НОВІ ПРАВИЛА
Отже, Віталій Кличко не зміг провести сесію Київради, та звернувся до парламенту, щоб вони призначали позачергові вибори, бо його ці депутати вже задовбали. Ми вже писали про ситуацію з паном Віталієм, як його позбавили подвійного статусу, звільнивши з посади голови КМДА. І зараз важливі нові правила, за якими буде працювати місто. І які вже зараз ми можемо бачити в новому законопроекті, що його зробили хлопці зі «Слуги народу».
Якщо коротко – це ніфіга не самоврядування, а ручне керування столицею з Кабміну/Офісу президента. Зелена влада створює «фільтр» у вигляді державної адміністрації, через який мають проходити усі рішення міського голови, ради, виконкому. Контроль держави над столицею буде ще щільніший. Відновлення районних рад супроводжуватиметься створенням аналогічних «контролерів» від центральної влади на районному рівні. Усе зроблено для того, щоб мінімізувати вплив нелояльних політиків знизу.
Тепер – розлого. Отже, що ховає в собі законопроект 2143?
КМДА і Київраду – владу яку призначають і владу, яку обирають, нарешті розділяють. Починаючи з верхівки – голови Київського міської державної адміністрації і Київського міського голови. Тепер це будуть дві різні людини на двох посадах, сумісництво заборонено.
А далі починаються цікаві нюанси.
Голова КМДА займається тим, що облаштовує діяльність центральних органів влади – Офісу президента, Парламенту, Кабміну, Міністерств, безлічі державних агенцій-служб-комітетів. Так було і раніше, просто цим мав займатись двоєдиний голова КМДА-мер.
Найцікавіше ховається в фразі «Особливістю виконавчої влади у місті Києві є виконання Київською міською державною адміністрацією контрольно-наглядових та координаційних функцій»
А контрольно-наглядові функції – це
«Акти органів та посадових осіб місцевого самоврядування міста Києва та районів у місті Києві набувають чинності в термін, визначений такими актами, АЛЕ НЕ РАНІШЕ ЧАСУ, ВИЗНАЧЕНОГО ДЛЯ ЇХ ОПРОТЕСТУВАННЯ головою Київської міської державної адміністрації».
Себто, УСІ рішення влади, яку обрали кияни, можуть бути заблоковані державною адміністрацією, якщо вона встигне побачити в них щось неприємне для себе. Рішення міської ради, виконавчого комітету, розпорядження міського голови, містобудівні умови від департаменту архітектури та безліч усього іншого. Голова КМДА отримує можливість блокувати рішення, що йому не подобаються, превентивно. Він виносить протест, обґрунтовує, що йому не подобається, дає час на усунення недоліків, та ще й може одночасно звернутись до суду.
«Час, визначений для опротестування», зафіксовано в тому ж законі. Це 7 днів для кадрових призначень, 14 днів – для актів індивідуальної дії (дати земельну ділянку, погодити щось конкретній фірмі, надати допомогу громадянину), 30 днів – для актів нормативно-правового характеру (бюджетні програми, положення, правила, статути).
Можна ще зрозуміти, коли потенційне порушення прав громади можна побачити в черговому виділенні землі, чи коригуванні бюджету. Але коли мер не може призначити начальника департаменту Київради чи його заступника без погодження з державною адміністрацією – це ручне управління. І так, це робить міського голову «британською королевою».
Також це створює механізм для пресингу на міську владу. Якщо не хочете зробити те, що нам потрібно – ми вам будемо блокувати оці й оці рішення, й судіться за них в Окружному адмінсуді Києва, ліл.
Аналогічна ситуація в районах столиці, яким дають можливість обирати собі райради. Та «у районах в місті Києві можуть створюватися структурні підрозділи Київської міської державної адміністрації», які аналогічно будуть контролювати усі рішення районних рад та їх виконавчих органів.
Гаразд, а що там взагалі з районами? З ними, попри всі обіцянки «автономії громадам», теж не все зрозуміло. В районах відбуваються вибори, громада обирає районних депутатів, ці депутати обирають голову райради та голову виконавчого комітету району. Голова виконкому починає формувати управління-департаменти, які займатимуться питаннями районного рівня. Як ці структури будуть взаємодіяти з «структурними підрозділами КМДА», які будуть створювати в районах – невідомо. І що, власно кажучи, будуть ці підрозділи робити на районному рівні – крім того, що випливає з «блокуючої» ролі голови КМДА.
Взагалі, до компетенції районів віднесені «базові» питання – середня й дошкільна освіта, первинна медицина, житло, паркінги, благоустрій. Щодо землі – безпосередньо землевідведення залишається в Київради, райони погоджують містобудівні умови й обмеження та можуть змінити цільове призначення ділянок через погодження ДПТ. І у разі чого, ці земельні питання знову ж таки можуть бути заблоковані через КМДА.
Так, депутатам лишаються їхні контрольні-представницькі функції. Працювати в комісіях, виступати на сесіях ради, пресувати лінивих і повільних посадовців, влаштовувати хайп на вищому рівні. Розуміти, як воно усе працює зсередини. Консолідувати довкола себе громаду, та добиватись поліпшень на низовому рівні. Але «ціна» великої фракції чи посади в виборчій вертикалі помітно знижується.
Ітогі падведьом. Законопроект про столицю, який зараз пхають «Слуги народу» - це не про автономію громад. І до Європейської Хартії місцевого самоврядування, на яку посилаються автори законопроекту, він не має жодного відношення. Це законопроект, який «підвішує» Київраду й міського голову за одне місце, а районні ради робить залежними від вже існуючої вертикалі районних адміністрацій – які мають нібито ліквідувати, але фактично це буде заміна вивісок. Була «Дарницька районна в м.Києві державна адміністрація» – стане «Директорат КМДА по Дарницькому району», умовно кажучи.
Як було з довгоочікуваним законом про імпічмент, який фактично зробив імпічмент президенту неможливим – так і цей закон, декларуючи «відновлення місцевого самоврядування в столиці», робить зазначене самоврядування ще більш залежним від центральної влади.
Не нужно меня обижать, я девочка ранимая, чуть что-сразу в слезы… а потом с заплаканными глазами так сложно понять кому попадаешь лопатой по голове…
Дякую всім. Було весело! (с)
|
|