SergM :m.dreval :Ну, якщо б ми починали обидві Світові війни і програли, нарвавшись на анексії та контрибуції, то вибору б у нас не було б... – Чи не так?
І краще згадувати про план Маршалла.
Так до чого тоді тут Ваша маніпуляція з Німеччиною за часів після ІІ світової? Ви готові втратити всі гроші, що заробили за все своє життя, і йти будувати автобан за тарілку супа?
Якщо ні, то Ваша відповідь про Німеччину на питання Railnoldsа "А чи є у Украхни гроші на будівлю нових доріг" недоречна.
Маніпуляція? – Здається це Ви маніпулюєте (виділив останнє).
А я натякаю, що Німеччина двічи у минулому столітті залишилася гола та боса, але завдяки своїй розбудові (у тому числі автобани) двічи піднялася до висот (нажаль перший раз призвів до Другої Світової, але...).
Скажіть, реформи Ерхарда дали ефект? Зараз у Німеччині і надалі будують автобани за тарілку супу? Якій рівень життя і яка соціальна нерівність і несправедливість? Реформи були несправедливі?
Судячи по росту статків наших "олігархів" навіть у світову кризу (помітьте – у нас ні один не збанкрутував) – гроші як такі у держави є, але чомусь вони не у її кишені.
m.dreval :Проблема не в СРСРі. Проблема в утопічності соціалістичних та комуністичних основ. Китай, здається, теж почав розвиватися одразу після того як дозволив приватну власність.
У Польші приватна власність нікуди не зникала.
Соціалізм по суті існує у скандинавських країнах.
Китай завжди йшов своїм шляхом і тепер у них керований державою капіталізм за рахунок виробничих потужностей світової економіки.
Але ми власне про ефективність держави.
m.dreval :Держава - нікудишній власник. Бо державне - це не особисте. І не один керівник не буде настільки ж сильно зацікавлений в оптимальному економному існуванню бізнеса, як приватник.
Чомусь у Великобританії залізницю націоналізували. Та й більша частина доріг усюди – державні.
І взагалі – забудьте про ринок. Він працює коли є попит та пропозиція, а коли є насичення і вам з ящика та гаджета пихають у голову усе підряд, то назовні ринку як такого і особливого вибору вже немає. – Є глобалізація та планове виробництво.
m.dreval :Одна проблема для держави, це ту дорогу побудувати. А інша - це щоб потім вона не ремонтувалася золотим асфаоьтом, та не посипалася гімалайською сіллю.
– Це мабуть тому приватні дороги у США приносять прибуток у бюджет близько 13 млрд. доларів на рік? – Приватникі заробили, держава заробила – і усе за рахунок американців (тому деякі з них принципово їздять безкоштовними).
Усе просто, коли суди та прокуратура працюють у правовому полі та власне за Справедливість та Законність (а не по відверто застарілим нормам чи жонглюванням ними, коли нашим – одне, а вашим – інше).
Держава як власник забезпечує організацію та контроль. Укравтодор не повинен будувати – будувати мають ті, хто прозоро виграв тендер (включно з державними компаніями) і вони повинні відповідати за побудоване своїми грошима на протязі встановленого терміну експлуатації, а не уставним фондом у 100 тис.грн. – Ніщо не заважає керувати державним ринково та шляхом правильної огранізації досягати результатів.
m.dreval :Вже давно доведено, що найбільша коррупція в держсекторі. І єдиний можливий метод боротьби - зменшення кількості державних пілприємств шляхом приватизації.
Точніше доведено, що найбільша корупція у закритих структурах та монопольних і привелійованих станах. І корупція є усюди – у США, у Європі і інших розвинених країнах, але вона там або дуже завуальована та ховається і не така надприбуткова (окрім випадків коли, наприклад, економічні інтереси США знаходяться поза межами США).
Ось у США приватні дороги приносять прибуток і державі – значить хтось на федеральному та на рівні штатів пролобіював ці інтереси, а значить була корупція. Бо для економіки паразитні "бізнеси", що здорожчують транспорт навряд чи є стимулом.
Взагалі – поки є держава принципово можлива державна корупція, бо держава є природнім монополістом з точки зору своєї структури, правової, судової та інших систем. Важливо щоби корупція, як і будь-яка хвороба чи паразит, не чинила помітний вплив і з нею боролися, тоді держава і її економіка будуть здоровими.
m.dreval :Доречі, дуже помилково вважати, що зализниці та дороги бувають тільки державними. Існує багати прикладів їх існування в приватних руках.
Все що є єдиною метаструктурою чи стратегічним вприрається у державність (та ж Британська залізниця, аеропорти тощо). І взагалі у світі вже давно відбувається глобалізація – конкуруючі бізнеси поглинаються і входять до складу дуже великих корпорацій (і в цьому є і мінуси). А держава і є така природня велика корпорація. Питання лише у організації та меті.