ТОП-8 порад автовласникам, які найчастіше рятують життя
НЕБЕЗПЕЧНА “НЕЙТРАЛКА”
Ніколи не допускайте їзди “накатом”, тобто, на нейтральній передачі. Про те, що цього не можна робити на спуску, знають багато, але і на рівній дорозі така їзда небезпечна: у разі непередбачених ситуацій водій втрачає можливість швидко почати прискорюватися, і гальмування без допомоги двигуна може закінчитися погано, особливо на слизькій дорозі.
НАЇЗД НА БРУСТВЕР
Взимку велика ймовірність, що узбіччя не буде гладко вичищене від снігу, а ліворуч, біля розділювальної смуги, можна буде спостерігати сніжний бруствер. При наїзді на ці снігові відкладення у жодному разі не можна намагатися негайно виправити ситуацію кермом. Оптимальна поведінка — не міняти положення керма і ноги на педалі газу. Автомобіль трохи знизить швидкість і незабаром повернеться на дорогу. У свою чергу, будь-який різкий рух кермом — і автомобіль так само різко кине в бік.
УВАГА НА ЗУСТРІЧНУ СМУГУ
При проходженні затяжних поворотів потрібна особлива уважність… до зустрічної смуги. Багато хто помилково вважає, що безпечніше рухатися по внутрішньому радіусу повороту, а не по зовнішньому. Але практика показує: якщо водій зустрічного авто (який рухається, відповідно, по зовнішньому радіусу) почне заносити, то після невмілих дій вас, швидше за все, винесе на зустрічну смугу. Найстрашніші наслідки виникають саме від лобових зіткнень: навіть скромні 80 км/год двох автомобілів “у лоб” в сумі дають жахливі 160.
ПОВОРОТ НАЛІВО
Невеликий тест для водіїв: згадайте ситуацію, коли ви стоїте в лівому ряду з миготливим покажчиком лівого повороту і пропускаєте зустрічні автомобілі, очікуючи можливості повернути. Багато хто знає, що викручувати кермо заздалегідь вліво категорично не можна. Адже в разі удару ззаду машина моментально опиняється на зустрічній смузі з усіма витікаючими наслідками. Тому кермо — тільки прямо.
ЗАПАСНИЙ ВАРІАНТ
Під час будь-яких маневрів, пов’язаних з підвищеним ризиком, потрібно продумувати запасний варіант. Особливо це актуально при маневрах, пов’язаних з виїздом на зустрічну смугу. Наприклад, при обгоні не варто відразу випереджати автомобіль. Після виїзду на зустрічну потрібно переконатися, що маневр безпечний: тоді ще можна швидко повернутися в свій ряд.
ВИСОКА ШВИДКІСТЬ
Так, про це говорять і пишуть скрізь, але все одно практично немає аварій, яких можна було б запобігти, якби її учасники їхали повільніше. Особливо це актуально в осінній період: асфальт стає холоднішим, шини — твердішими, зчеплення з дорогою — гірше. Так що швидкість була й лишається причиною більшості неприємностей.
ПЕРЕДБАЧАЄМО ПІШОХОДІВ
Пішоходи лише на перший погляд непередбачувані і можуть вискочити на проїжджу частину несподівано. Насправді їх неважко прорахувати. Наприклад, якщо на зустрічній зібралася пробка, не варто летіти в лівому ряду: велика ймовірність, що між машинами, які стоять у заторі, вискочить людина.
Ще одна поширена небезпечна ситуація: при під’їзді до пішохідного переходу ви бачите, що правий ряд знижує швидкість або зупиняється. Зробіть те ж саме: велика ймовірність, що вони пропускають пішохода.
Особлива увага — якщо на узбіччі діти. Абсолютно неважливо, чи є поряд пішохідний перехід, чи перебувають малюки самі або дитину тримає за руку дорослий. Навіть якщо дитина спокійно стоїть, м’ячик, що раптово випав з її рук на дорогу, – і через частки секунди крихітка вже на проїжджій частині. Тому правило повинно бути одне: якщо на узбіччі діти, знижуйте швидкість до мінімальної.
ОБГІН: ВАМИ І ВАС
Одна з найчастіших помилок, що призводять до аварії під час обгону, виглядає наступним чином: водій у якийсь момент розуміє, що не встигає обігнати, і починає вклинюватися в свою смугу, одночасно різко гальмуючи. Результат часто виходить жалюгідним, тому що гальмувати до швидкості свого потоку потрібно ще перебуваючи на зустрічній смузі, а перелаштовуватися вже потім. Часу ви витратите рівно стільки ж, але такий маневр набагато безпечніший.
Якщо ж ви опинилися в ситуації, коли зустрічний автомобіль обганяє вас і явно не встигає це зробити, не потрібно включати дальнє світло і сигналити, остаточно вводячи водія в ступор. Краще включіть правий поворот і знизьте швидкість, вируливши правіше. Після можна висловити оточуючим все, що ви думаєте про такий маневр, але для початку треба залишитися в живих.
"Немає гіршого болю за той, що відчуває людина, яка не досягла бажаного через власну лінь". Уілл Сміт
I choose to be happy
|