samvexler
Рассказчик
Повідомлень: 159
Приєднався: May 2008
Lviv
Smart ForTwo
vexler.thug
|
03-06-2014 15:30 RE: Выбираю страховую компанию для ОСАГО
|
Цитата:Через значний демпінг полісів "автоцивілка" на українському страховому ринку та важку економічну ситуацію в державі, може збанкрутвати ще декілька страховиків.
Компанії нарощують борги
Страховики , які продають «автоцивілку» , все гірше платять потерпілим. За чотири місяці 2014 Моторне транспортне страхове бюро України (МТСБУ) змусило компанії доплатити клієнтам більше 6,3 млн грн. (за результатами розгляду 400 скарг) . Ця організація взяла на себе функцію досудового розгляду спорів страховиків і потерпілих. За даними бюро , найчастіше клієнти скаржаться на затримки виплат , а також на заниження сум належних їм відшкодувань.
Погіршення платіжної дисципліни компаній цілком зрозуміла . Через девальвацію гривні обсяги відшкодувань за «автоцивілкою» швидко ростуть. Основну частку у страхових виплатах займає вартість запасних частин , ціни на які прив'язані до курсу іноземної валюти. «Тільки за останній місяць розмір середнього збитку в нашій компанії збільшився на 30%» , - підраховує провідний спеціаліст відділу розгляду страхових справ СК « ІНГО Україна » Андрій Нечас . Фінансисти кажуть , що зростання виплат міг бути ще більше , якби автовласники погоджувалися на оплату ремонту машини по безналу . Якщо страховик перераховує гроші відразу на СТО , йому доводиться виплачувати повну суму.
Якщо страховик перераховує гроші відразу на СТО , йому доводиться виплачувати повну суму. Якщо ж потерпілий хоче отримати
кеш і самостійно ремонтувати авто , компанія віднімає з відшкодування суму
ПДВ і, відповідно , платить менше
Якщо ж потерпілий хоче отримати кеш і самостійно ремонтувати авто , компанія віднімає з відшкодування суму ПДВ і, відповідно , платить менше. « Частка автовласників , які хочуть отримати виплату на руки , а не через СТО , під час кризи різко підвищилася . Крім того , гривня почала девальвувати тільки наприкінці лютого. Тому її вплив на зростання збитковості ще не виявився повною мірою » , - зазначає директор департаменту врегулювання збитків СК « Allianz Україна »Анатолій Климюк .
З рук геть погано компанії стали платити і своїм колегам по регресних позовах . За словами пана Климюк , затримками грішать навіть ті СК , які раніше платили оперативно . Також зросла кількість випадків , коли страховики намагаються занизити суму рахунку .
Поліси « даром »
Списувати всі біди компаній виключно на девальвацію було б невірно. Однією з головних проблем на ринку залишається демпінг . У СК «Провідна» підрахували , що середня ціна поліса обов'язкового страхування цивільно- правової відповідальності автовласників ( ОСЦПВ) по ринку в січні 2014 впала майже на 10 грн. , До 279 грн. , В порівнянні з аналогічним періодом минулого року. Найчастіше необгрунтовані знижки пропонують компанії, що працюють за принципом пірамід : вони виплачують відшкодування за рахунок платежів нових клієнтів. А коли з продажами полісів стає туго , такі СК шукають відмовки , щоб відмовити у виплаті. Страховики повально ігнорують рекомендації МСТБУ використовувати при розрахунку тарифів максимальні коефіцієнти . Вони не хочуть підвищувати ціни , оскільки бояться розгубити клієнтів. Щоб навести порядок на ринку , в Моторному бюро пообіцяли збільшити з 1 червня відрахування до Фонду захисту потерпілих. Платити більше доведеться СК , які пропонують клієнтам знижки більше 20%. Відрахування до фонду будуть диференційованими і складуть від 3 до 20% від вартості поліса.
Фінансисти кажуть , що така міра може взагалі відбити у компаній полювання продавати "автоцивілку" . Тільки за останні півроку сегмент ОСЦПВ покинуло більше 10 фірм - хтось не потягнув нові вимоги по відрахуваннях до фондів , а хтось не зміг розрахуватися з потерпілими. У нинішньому році з МТСБУ були виключені такі компанії , як « Укргазпромполіс » , «Остра » , «Астарта» , « Лемма Сіті Сервер ", " ЕйЕмДжи Груп» , « Наста » , «Крона» , «Каштан» , « ІнтерЕкспрес » , «Нафтагазстрах» , «Провіта» , « Інкомстрах » і « Статус» . Деякі з них , наприклад СК « Наста » , фактично заморозили свою діяльність і не виплачують за страховими випадками , які сталися ще рік тому. А СК « Інкомстрах » , яка в минулому році продавала клієнтам « автоцивілку » за півціни , пропонує потерпілим виплати дрібними траншами протягом року.
Клієнти банкрутів залишаться ні з чим
Шансів отримати страхове відшкодування за договорами, укладеними з компаніями- банкрутами , у потерпілих небагато. Більше 250 млн грн. з фонду захисту потерпілих зависли на рахунках у проблемному Брокбізнесбанку , куди ще в лютому була введена тимчасова адміністрація. Це означає , що грошей на виплату боргів прогорілих компаній зараз немає. Та й процедура виведення з ринку неплатоспроможних страховиків може тривати роками. Клієнти компаній , що розорилися ще в 2009-2010 рр. . ( АСТ « Вексель» , ФГ « Страхові традиції» , СК «Галактика » тощо) , до цих пір не отримали відшкодування.
На думку експертів , в поточному році ринок можуть покинути ще п'ять -шість компаній. Причому деякі з них зі скандалом. Наприклад , за відомостями МТСБУ , незадовільні результати роботи за всіма показниками за підсумками 2013 показали СК «Страховий капітал» і « ІНТЕРПОЛІС ». Ще у шести компаній були зафіксовані погані результати за двома показниками з трьох можливих. Днями надбанням громадськості став скандал , пов'язаний з Українською транспортної страхової компанією ( ЮТІКО ) . Страховик вперто не бажає повертати Укрсоцбанку кредит на 16,5 млн грн. , Взятий ще в 2006 р. Так що фінустанова було змушене включитися в судову тяжбу. За даними рейтингу Insurance TOP , в 2013 р. ЮТІКО зайняла 12 - е місце (з 60 ) за обсягами премій з «автоцивілки» , зібравши 49 млн грн.
Врятувати ситуацію могло б посилення вимог до страховиків і застосування санкцій у разі їх недотримання . Зараз МТСБУ обмежує видачу полісів компаніям , у яких є фінансові проблеми. Але зовсім не видавати їм бланків у бюро немає підстав. Самі ж страховики наполягають на зростанні цін на ОСЦПВ , запевняючи , що після цього платити стануть краще. У прес -службі МТСБУ «ДС » повідомили , що рішення про зміну тарифів може бути розглянуто президією бюро вже найближчим часом . Правда , узгодить чи таку ініціативу Нацкомфінпослуг , поки невідомо.
http://insurance.lviv.ua/?q=news/%D1%80%...1%89%D0%B5
|
|