ydudchak
Ученик

Повідомлень: 20
Приєднався: Mar 2006
|
15-04-2006 23:54 Ідея по спрощенню електроніки в автомобілі
|
Недавно мав змогу побачити на скільки складною, запутаною і як наслідок легко вразливою є електроніка в автомобілі. Наприклад до давача, що включає габарити і фари веде десь 20 проводів (зсередини).
Народилась така ідея (напевне що не нова), назвем її - цифрова шина:
- цифрова шина - це 2 проводи - керуючий і живлення
- визначиний протокол обміну інформації по шині
- пристрій - це може бути як давач, що дає інформацію (пр. давач включених габаритів), так і пристрій що виконує команду (фара)
- кожен пристрій підключений до шини і до маси
- по керуючому проводу пристрій має реєструватись на шині, посилати/приймати команди з центральним блоком керування чи іншими пристроями
- опитування стану пристрою можна зробити двома методами: або пристрій сам посилає сигнал про перехід в інший стан (наприклад габарити включенні) або центральний блок опитує через певні проміжки часу
- кожен пристрій має мати мікросхему яка буде ним керувати і забезпечить взаємозвязок з шиною, можливо це буде найважче реалізувати, але мікросхема буде класу як в мишці до комп'ютера, ціна $2
приклади взаємодії:
- пристрій: я давач включених габаритів, габарити включені
- центральний: до фар, включити габарити
- пристрій: я фари, габарити включені
- пристрій: я фари, ліва задня лампа перегоріла
- центральний: до центральної панелі, засвітити несправність - перегоріла лампа
Це може й смішно вигладає, але дуже просто реалізувати, переваги:
- висока надійність
- мінімум проводів
- можливість підключення різних стороніх пристроїв: сигналізація, музика, ..
Можливо я дечого не врахував? Чому такий підхід не використовується?
|
|
|
syoma
Рассказчик
 
Повідомлень: 199
Приєднався: Jan 2006
Toyota Verso 2.2D-CAT177лс, Skoda Octavia Tour 1.9 TDI 66kW A/T, LR Discovery 3 TDV6 HSE
|
Такой подход уже лет 8 используется и называется он CAN (Controller Area Network). Был разработан фирмой Bosch в 1998г сначала именно для автомобилей а затем начал использоваться во всех сферах промышленности. Стандарт CAN 2.0B подразумевает передачу данных на скоростях до 1МБИта по витой паре. Длина линии может быть до 1000м или больше при использовании доп-оборудования. В настоящий момент CAN используют европейские, американские и японские производители практически во всех серийных автомобилях. Причина неповсеместного распространения CANа заключается в большой себестоимости одной точки - от 5$, и проложить несколько проводов бывает намного дешевле - что и используется в более дешевых автомобилях с меньшим количеством доп-оборудования. Высокая сцена обусловлена высокими требованиями по помехозащищенности, надежности и сложным протоколом обмена, который должен реализоваться аппаратно. В крутых авто, где электроники очень много CAN уже более выгодный.
Испоьзуется несколько шин - высокоскоростная для двигателя и низкоскоростная для стеклоподъемников, зеркал, люков,света магнитол и т.д. Даже есть уже LIN - супернизкоскоростная для примнения в дверях.
Автомат Rulezz
А5 2.0TDI+DSG ХОЧУУУ... Эээ, уже не очень(см машины)
|
|
|
ydudchak
Ученик

Повідомлень: 20
Приєднався: Mar 2006
|
дякую за відповідь, в принципі я так і думав. Напевне цей підхід буде застосовуватись більше, особливо з проходом китайців.
|
|
|
John_Ripper
Писатель
  
Повідомлень: 297
Приєднався: Dec 2005
SUBARU Impreza WRX SportWagon
|
|
|
ydudchak
Ученик

Повідомлень: 20
Приєднався: Mar 2006
|
Цитата:Если так пойдёт,то следующая ваша идея будет о упрощении передней ходовой части Суперба. Там тоже рычагов много.
в принципі було таке, але мені розумна людина все пояснила - переваги багаторичажної підвіски, на рівні форми кожного ричага.
|
|
|
vetalkiev
Мегаписака
    
Повідомлень: 2 351
Приєднався: Nov 2005
KIEV OBOLON
SKODA 1.8 turbo(AGU)+ГБО
|
|
|