Оригинальное дополнительное оборудование и запчасти для Volkswagen AG (Volkswagen, Skoda, Seat, Audi)

[-]
Форуми
Пошук
Правила форуму
Відповісти 
Світло давно пропадало?
Автор Повідомлення
smile Немає
Бородатий адмін
*****

Повідомлень: 7 347
Приєднався: Jul 2005
Київ
A5TDI.DSG, Golf+TDI.DSG, Micra1.2AT
Skype IDecho123
Повідомлення: #1
19-03-2025 21:18 Світло давно пропадало?

Проблема:

Якщо ви з часів останніх відключень зберігаєте Li Ion, LiFePo і т.п. повербанки, зарядні станції, акумулятори для електро-інструментів на повному заряді, то у мене для вас погані новини.
3 місяці вже не добре. 6 і більше - то вже майже північний пухнастий ...

Спробуйте ними скористатись, і ви побачите, що вони мають 10-20% від номінальної ємності. перевірте - спробуйте таким повербанком зарядити телефон, наприклад.

крім того, вони, в кращому випадку, втратили 50-60% можливої ємності.

Якщо ви користуєтесь зарядною станцією (EcoFlow і т.п.) в якості ДБЖ, увімкненої в 220, і роздаючи напругу на користувачів - картина аналогічна. Перевірте. Шляхом відключення від 220. Будете неприємно здивовані фактичною ємністю.

Зі схемами побудови міні-ДБЖ на основі повербанку з конвертором для живлення роутерів - якщо ви їх не відключили, то з повербанком картина така ж сумна.

Рішення:

Всі ці гаджети потрібно зберігати на 60% ємності для забезпечення дійсно тривалого ресурсу.

Якщо повербанк з цифровою індикацією заряду - тут все просто: розрядіть повністю, зарядіть повністю і розрядіть до 60%. хз, наскільки точна ця індикація, але це краще, чим зберігати на 100%.

Якщо повербанк з діодними індикаторами, то тут повний бардак з достовірністю показників. загальна рекомендація з досвіду - розрядіть повністю, зарядіть повністю з записом часу заряду, потім знову розрядіть повністю і зарядіть протягом половини попереднього часу повного заряду. емпірично це має бути 60 +/- %...

З зарядним станціями простіше - у них є цифрові індикатори. аналогічно повербанкам з цифровими індикаторами, розрядіть повністю, зарядіть повністю і розрядіть до 60%.

З акумуляторами для електроінструментів ще простіше. розрядили, зарядили повністю, потім розрядили до номіналу.
якщо це 12в акумулятори, то мова іде про 3 послідовних акумуляторних батарейок (або 2 паралельні групи по 3 батареї), номінальна напруга 10.8в, яка відповідає 60% заряду.
Для 18в акумуляторів - 5 послідовних батарей (або 2 паралельні групи по 5 батарей), номінальна напруга 18в, яка, знову ж, відповідає 60% заряду.
Потім, по мірі періодичного користування - дозаряджати до номіналу.
Можна просто міряти напругу, або для зручності інтегрувати вольтметр в зарядний пристрій. Наприклад, як це я зробив:

   

Акум зправа - Bosch 12v 1.2Ah NiCd, але перепакований на 12v, 2.5Ah, Li Ion.
Якщо є питання по перепаковці - відповім в "побутових"

P.S. Якщо ви користуєтесь акумуляторними електро-інструментами кожен день, то не переймайтесь. Wink

Moscovia deletum est!

vim it!^[:wq
(Востаннє це повідомлення було змінене: 19-03-2025 22:14 smile.)
Перейти до сайту учасника Шукати всі повідомлення учасника Цитувати це повідомлення у відповіді
smile Немає
Бородатий адмін
*****

Повідомлень: 7 347
Приєднався: Jul 2005
Київ
A5TDI.DSG, Golf+TDI.DSG, Micra1.2AT
Skype IDecho123
Повідомлення: #2
19-03-2025 21:53 RE: Світло давно пропадало?

ноутів це також стосується. регулярно їх розряджайте/заряжайте, залишайте на зберігання на 60% процентах

Moscovia deletum est!

vim it!^[:wq
Перейти до сайту учасника Шукати всі повідомлення учасника Цитувати це повідомлення у відповіді
Porter Немає
Інженегр
*****

Повідомлень: 2 275
Приєднався: Oct 2010
Львів
Oсtavia Tour 1.6i BFQ 2008
Повідомлення: #3
20-03-2025 00:18 RE: Світло давно пропадало?

При всій повазі, звучить як маячня... Тобто, Ви праві але не так все страшно.
Так, оптимальним зарядом для тривалого зберігання є 50-60 %. Так, АКб мають старіння не залежно від циклів але цикли на то не впливають. Але відсутність використання не вбиває АКБ більше ніж природнє старіння. Так, АКБ мають саморозряд (мацьопий)
Найчастіше біда коли на зберігання ставлять розряджений АКБ і/або схемотехніка зарядної станції крива/не справна/криве ПЗ.
В таких випадках маємо або висаджування в фізичний нуль або не правильну індикацію заряду.
Фізичний нуль то халепа, але якщо роками в ньому не стояло - ферумфосфат то пробачає. Стикався не раз (https://www.youtube.com/watch?v=XfFfuqNXicU) З літій іоном стльно гірше...
А от з відновленням правильної індикації допомагає скидання станції і/або цикл повного рорзряду/заряду.
Біда з правильною індикацією починаєть з кривих прошивок і закінчується сладністю виміру фактичного значення. Бо у ферумфосфатів дуже полога крива між 0 і 100% Тому, там працює кулотометр. І, якщо він про щось не знає по тій чи іншій причині (саморозряд, не відключена в сон БМС ітд) - починаються цирки.
Дуже часті проблеми з індикцією заряду на блюєті та екофло при ДОВГОТРИВАЛОМУ використанні їх у якості УПСа і без відключень. Ось тут варто раз в 2 - 3 місяці прогнати повний цикл і оновитись на крайню паршивку. Wink
Якщо ваші "банки в АКБ якісні" їм не зашкодить ні тривале зберігання ні зберігання з малим чи повним зарядом.
* Варто розуміти, що пересічні китайці валять в АКБ "ґрейд Б", в кращому випадку відсортований... Халяви на халяву не буває... Hello!
(Востаннє це повідомлення було змінене: 20-03-2025 00:26 Porter.)
Шукати всі повідомлення учасника Цитувати це повідомлення у відповіді
smile Немає
Бородатий адмін
*****

Повідомлень: 7 347
Приєднався: Jul 2005
Київ
A5TDI.DSG, Golf+TDI.DSG, Micra1.2AT
Skype IDecho123
Повідомлення: #4
20-03-2025 00:54 RE: Світло давно пропадало?

з власного досвіду - EcoFlow через два місяці без відключень, в режимі ДБЖ, замість нормальних 12 годин при регулярних відключеннях, після відключення пропрацював біля 30 хвилин, можна сказати - миттєво здох. хоча показував 100% до цього. прийшлось генератор запускати.
приблизно те саме сталось з повербанком, через 7 місяців зберігання на 100%, при номінальній ємності на 3 зарядки телефону, зарядив його лише на 30%.
після прогонів заряду/розряду виявилось, що його ємність впала з номінальних 37Wh до 21Wh

тому маячня, чи ні - питання теоретичне, практично, зберігати батареї на максимальному заряді - то є викидання грошей.

Moscovia deletum est!

vim it!^[:wq
(Востаннє це повідомлення було змінене: 20-03-2025 01:10 smile.)
Перейти до сайту учасника Шукати всі повідомлення учасника Цитувати це повідомлення у відповіді
Porter Немає
Інженегр
*****

Повідомлень: 2 275
Приєднався: Oct 2010
Львів
Oсtavia Tour 1.6i BFQ 2008
Повідомлення: #5
20-03-2025 08:58 RE: Світло давно пропадало?

За еко я пояснив чітко, як і те, що робити Wink Там може бути 100% на табло і нуль по факту, і навпаки може бути...
Це глюк індикації/визначення заряду а не деградація АКБ. Hello!
Деградацію не заперечую лиш оспорюю її швидкість. В той же час не готовий сперичатися про конкретні значення.
Шукати всі повідомлення учасника Цитувати це повідомлення у відповіді
StaSok Немає
Классик
****

Повідомлень: 1 122
Приєднався: Jun 2013
АТ
Audi A4 Avant 2.0TDI
Повідомлення: #6
22-03-2025 00:16 RE: Світло давно пропадало?

саморозряд по 2-3% в місяць все поправить якраз на рік можна забити з повного заряду чи майже повного, а от марсівка яка в холосту маслає точно така вже не буде на роутері і онушці Big Grin
Шукати всі повідомлення учасника Цитувати це повідомлення у відповіді
SOA Немає
Мегаписака
*****

Повідомлень: 3 892
Приєднався: Apr 2008
Киев,р-он Харьковский
Фабия, Авео (были), Ford Fusion
Повідомлення: #7
24-03-2025 12:13 RE: Світло давно пропадало?

Треба враховувати, що прилади типа EcoFlow, разраховували на циклiчну роботу. Вони не можуть довго працювати в режимi зберегання. В них застосовуэться активний BMS, вiн краще балансуэ, але за те треба платити, вiн працюэ постiйно, i по троху зжираэ заряд.
Шукати всі повідомлення учасника Цитувати це повідомлення у відповіді
Відповісти 


Швидкий перехід:


Переглядають: Гості: 1