Якщо брати конкретно по Шкоді:
Думаю, Єврокар вийшов на межу рентабельності. Може знизять іще на 5%. Максимум на 10, але 30-50% - явно не буде.
Слід розуміти ланцюжок Чехія-Єврокар-ділери. Всі попередні зниження цін Єврокар робив за рахунок зниження власної рентабельності + трохи знижувала ціни Чехія. Якщо Єврокар захоче знизити ціни ще на 30%, то Чехія просто так дешево не буде продавати їм авто. Наприклад, в тій самій Росії Шкоди улітають на ура, хоча і дещо дорожче коштують (в РФ Фаба 1.2 класік - 364 000 руб, 11 600 долларів, а у нас - 9 600 доларів). Чехам просто невигідно буде возити машини на зборку до нас і крапка.
Поки Єврокар випускає машини під корпоративні замовлення (компанії в умовах кризи пересідають на більш дешеві Шкоди замість Фольців чи Ауді). Думаю, Єврокар за рахунок компаній і буде виживати, а ось ділерам буде страшна біда: деякі будуть змушені закритись, якщо народ не почне потрохи купляти.
На разі, після зниження цін у травні, склади потихеньку починають розходитись. Я підбирав собі місяць тому Фабу. Вибрав одну, яка була в іншому місті (треба було везти). Поки роздуплився, її вже забрали. Дивився другу (вже безпосередньо у ділера). Поки вирішував, її подивились ще декілька людей (з тест-драйвом і т.д.).
З приводу іномарок (Фольци і іже з ними).
Те, що розпродавались машини 2008 року з хорошими знижками, то це (а) через те, що за них платили поставникам ще по старому курсу, тому (принаймні в гривневому виразі) ділери все рівно отримували нормальний навар, незважаючи на знижки (б) підходить колекція 2009 року, тому треба скоріше спихнути старі машини, бо коли в салоні поруч будуть стояти дві машини по однаковій ціні, то спершу будуть брати новішу і (в) проблеми з тим, що ділери не врахували скорочення попиту восени минулого року і завезли занадто багато машин випуску 2008 року.
Раніше таких знижок у ділерів іномарок не було, бо попит був нормальний і машини минулого року не зальожувались.
Машини 2008 року купляють непогано після того, як вони влаштували знижки: придивлявся до Форд Фієста зі знижкою, на складах залишались лише чорні та срібні. По ФВ Поло - та сама ситуація: веселих кольорів вже немає.
На машини випуску 2009 року гігантських знижок не буде, бо поставники просто припинять по такій ціні завозити авто в Україну.
Думаю єдине, хто здатні реально ще знижувати ціну - це УкрАвто і китайці.
А по новим іномаркам, я думаю, що можуть бути лише знижки на машини 2009 року на початку 2010 р.
А якщо брати довгострокові перспективи, то, думаю, що дуже сильно просяде ринок б.в. авто: зараз всі салони запроваджують трейд-ін, і це дуже велика конкуренція спекулянтам на базарах, бо салонам більше довіряють.
|